Opět vám přinášíme jeden starší rozhovor. V roce 2012 poskytla Malukah velmi zajímavý rozhovor, kde se rozpovídala o své menší závislosti na hře World of Warcraft, svých začátcích a své hudbě.
Gratuluji za milióny a miliony shlédnutí „The Dragonbron Comes“! Tvé covery ke Skyrimu jsou naprosto úžasné. Ale tento dav čtenářů samozřejmě zajímá tvé působení ve hře WoW. Na své stránce uvádíš, že jsi trpěla „malou závislostí na hře WoW“, tady jsi mezi přáteli, tak to vyklop!
Mnohokrát děkuji! Celý Skyrim soundtrack byl skvělou inspirací ve hře i mimo ni, jak pro mě, tak pro mnoho dalších, kteří tuto hru milují a mají rádi hudbu Jeremyho Soula.
V lednu 2009 jsem hrála sedmidenní zkušební verzi WoW, měl to být týdenní výzkum pro nezávislé herní studio, které potřebovalo hudbu. Nakonec jsem to hrála dva roky.
Můj herní styl je velmi poklidný, většinou plním úkoly sama nebo s jedním či dvěma přáteli. Část mě by si přála zažít ten pocit, jaké to je patřit k nějakému cechu, ale druhá část miluje volnost, ráda prozkoumávám zemi a hraji bez hranic. Snadno propadám v paniku ve WoW…. jsem trochu v rozpacích, protože nejsem rozhodně nejlepší hráč a moje výstroj je trochu nudná. Hahaha! Ale věřím, že to lidé chápou.
Mám oba charaktery Aliance a Hordy. Nevím, zda jsem kvůli tomu špatný hráč WoW, když jsem si nevybrala stranu…. Hehe! Začala jsem s Aliancí, ale po roce jsem si uvědomila, že si chci vychutnat hudbu měst na území Hord, aniž bych se bála, že se budu muset stále bít. Nechci hrát na serveru PvE, protože se mi stále líbí ten malý strach z občasného útoku nepřátel. Vždy hraji s hudební smyčkou. Dodává mi to dobrou náladu.
Shodneme se, že tvoje hudba nám přináší dobrou náladu. Jak bys popsala svou hudbu?
Akustická lidová hudba je místo, kde se cítím nejlépe. Ráda pracuji i s jinými žánry, ale nakonec se vždy vracím k tomu jednomu.
Jaké jsou tvé hudební počátky? Jaké je tvé hudební zázemí a trénink?
Začala jsem s klavírními lekcemi, když mi bylo osm let. Následovaly bubny a kytara. Ze všech zájmů, které jsem měla, patřila hudba ke stálým a v průběhu let moje fascinace hudbou neustále rostla. Nakonec jsem navštěvovala Berklee Collage of Music a vystudovala jsem se dvěma tituly v oboru hudební produkce a filmová hudba.
Kytara je můj nejoblíbenější hudební nástroj, protože společně s ní cítím nejsilnější spojení s hudbou. Kytara je vlastně to, co mě přivedlo ke psaní písní a psaní písní mě přivedlo ke zpěvu.
Graduovaná na Berklee! Neznáš náhodou Julii Seeholzer z „Video Game Choir“?
Neznám Julii osobně, ale bratranec přítele, který je v současné době na Berklee, je součástí tohoto sboru. Řekl mi o tom. Myslím, že by to byla ta neúžasnější věc, ale bohužel jsem vystudovala předem.
Kdo na tobě zanechal svůj největší hudební vliv? Co posloucháš, když zrovna sama neskládáš?
Filmové a hudební soundtracky jsou rozhodně první na seznamu. Star Wars byl první film, kde jsem si poprvé uvědomila, že filmy mají své specializované hudební skladatele. To podnítilo můj zájem v této oblasti.
Měla jsem Skyrim soundtrack a stále jsem ho poslouchala po mnoho měsíců. V poslední době jsem poslouchala soundtrack od Austin Wintory. Ta hra byla okouzlující. Dále miluji Lisbeth Scott. Její alba mě přejemně uklidňují.
Videohry tě asi hodně ovlivnili. Kde jinde hledáš inspiraci? Knihy, filmy? Viděl jsem tvůj Game of Thrones preview – jsi divačka této série, čtenářka nebo obojí?
Díky sledování Game of Thrones jsem začala číst i knihy. Miluji ten příběh! Skvělá věc na knihách, filmech a hrách je ta, že představují charaktery a situace, které byste si ve vlastním životě nemohli sami představit nebo prožít. Díky vystavení jiné emoční reakci z jiného pohledu, než je ta vaše, může být skvělým zdrojem inspirace. Myšlenky, které mohou provokovat se stanou stavebními kameny a vaší municí pro vytváření něčeho dalšího.
Moje oblíbená kniha je Enderova hra. Když o tom s přáteli hovořím, proměním se v infokanál. Dále mám ráda Pána prstenů (knihy, filmy, soundtrack) a mým oblíbeným filmem je Vykoupení z věznice Shawshank.
Co bys považovala za svou hudební specializaci? Jsou to hry a filmy, kde chceš zůstat?
Kdybych si měla vybrat jednu hudební cestu, byla by to práce s vizuálními médii.
A jsi tedy nyní hudebník na plný úvazek nebo máš stále ještě jednu práci?
Přes dva měsíce jsem hudebník na plný úvazek. Podpora lidí, kteří poslouchají mé covery mi pomohla k tomu, abych konečně přijmula toto rozhodnutí.
Sledování tvých videí je opravdu příjemný zážitek. Úplně záříš – je vidět ta vášeň, kterou máš pro svou hudbu a je vidět, jak jsi šťastná v každém ohledu. Přesto všichni víme, že tvůrčí úsilí představuje také mnoho výzev. Existuje nějaký aspekt tvého tvůrčího úsilí, který shledáváš obzvláště těžkým nebo je tady něco, co přináší budování tvého jména a je těžší více než jsi si myslela?
Děkuji ti za to. Dělá mi to radost. Největší výzvou je pro mě video samo o sobě. Jsem před kamerou velmi plachá a byla to pro mě skvělá zkušenost, jak tomuto strachu čelit.
Nejtěžší věcí je, když má teď můj YouTube kanál více odběratelů, nezešílet. Jsem vyděšená z toho, že jsem něco pokazila, když dokončím nové hudební aranžmá. Stále bojuji s pocitem, že by to mohlo být lepší…že by to mělo být lepší. Že svět skončí, pokud tomu tak nebude. Haha! Musím se snažit podobné myšlenky dát stranou a jen si užívat hudbu. Stále na tom pracuji.
Je zřejmé, že vaše počítadlo vypráví příběh o tom, co tví posluchači milují. Ale co si myslíš ty? Je nějaká tvá práce, která je bližší tvému srdci? (vím, je to jako chtít, abys se rozhodla, které dítě máš raději…)
„The Dragonborn Comes“ bude pro mě vždy výjimečný, protože jsem neměla při jeho tvorbě žádné očekávání. Žádný tlak, nic. Moje videa měly obvykle 300 zobrazení. Ale ze všech coverů, které jsem dělala, bude mým oblíbeným asi Mass Effect tribute „Reignite“, protože má originální texty a práce na něm byla zábavná. Často jsem přerušila hru uprostřed konverzace, abych si mohla zaznamenat klíčová slova a nápady. Na konci všeho jsem měla několik stránek věcí, které jsem se snažila shrnout do krátkých linií, které tvoří píseň.
Je něco, v čem jsi se snažila, ale nedopadlo to?
Webový desing. Haha! Asi rok z něj plynuly mé dodatečné příjmy, když se mi v hudbě moc nedařilo, ale musím říci…nejsem žádný návrhář.
Ale tvá hudba…opravdu explodovala! Jak nebo proč si myslíš, že Skyrim video dostalo tolik shlédnutí od těch 300, které jsi měla až po milióny a milióny? Co se změnilo nebo co se stalo?
Mnoho z toho je způsobeno samotnou hrou této série, která znamená pro spousty lidí opravdu hodně a také samotnou hudbou Jeremyho Soule. Zároveň skladba „The Dragonborn Comes“ je úžasná sama o sobě a je úplně jedno, kdo ji zpívá.
Myslím, že lidé obeznámení se Skyrimem mohou být stále při poslechu dojati. Jsem velmi šťastná, že reakce na verzi, kterou jsem udělala byla pozitivní. Podpora, která přišla z několika herních webů a společnosti Reddit ji umožnila oslovit více lidí, než jsem vůbec očekávala.
Jaká byla reakce společnosti Bethesda na tvé Skyrim covery?
Byla neskutečná! Jak Bethesda, tak Jeremy Soule reagovali prostřednictvím Twitteru a Facebooku a užívali si covery. Bethesda také laskavě zveřejnila Dragonborn na svém Bethblogu. Je skvělé, když si vývojáři a skladatelé udělají čas, aby ukázali podporu pro fanouškovské projekty.
A co nabídky od jiných herních společností? Jak vaše rostoucí popularita na YouTube ovlivnila tvou práci?
Jsem vděčná celé komunitě na YouTube, která mi pomohla najít další hudebníky, kteří mě inspirují, jako je Gavin of Miracle of Sound a DJ Headhunterz. Lidé mě povzbuzovali, abych se s nimi spojila prostřednictvím komentářů na YouTube, a jsem vděčná, že jsem to udělala. To mě dovedlo ke spolupráci na originální skladbě s Gavinem „Legend of the Frost“ a stejně tak i s Headhunterz, který vytvořil Hardstyle verzi skladby Reignite.
Prostřednictví YouTube jsem se setkala s mnoha herními studii, se kterým se budu snažit v budoucnu spolupracovat.
Na čem právě pracuješ?
Pracuji na coveru „Rains of Castamere“ (Lannister song z Game of Thrones). Také jsem napsala hudbu pro mobilní hru a nějaké skladby pro nové originální album. Doufám, že budu schopná udělat i WoW cover, jakmile začnu hrát MoP!
A co hry? Jaké hraješ?
Jsem uprostřed Uncharted 2. Nedávno jsem dostala PS3 a miluji tuto sérii! Stále se snažím hrát Skyrim Dawnguard, ale stále mě rozptylují všechny nevyřízené úkoly, které jsem měla před koupi DLC. A počítám dny do vydání HALO 4!
A co Mists of Pandaria? Uvidíme tě tam?
Ano! Udělala jsem si na chvíli pauzu od WoW, protože jsem cítila, že hraji, aniž bych o tom přemýšlela…jen abych se vyhnula některým věcem v mém životě. V dnešní době cítím, že už jsem na lepším místě a mohu hrát, užívat si a zároveň udržovat rovnováhu mezi prací a rutinou. Doufám, že si tuto rovnováhu udržím v celém MoP.
Překlad rozhovoru poskytnutého pro engadget.com v roce 2012.